جمعه ‏بازار سنتی تهران | پارکینگ پروانه
نوشته شده توسط : آدراپانا

جمعه ‏بازار سنتی تهران | پارکینگ پروانه

جمعه بازار پروانه، بازار بزرگ صنایع دستی و سنتی پایتخت است که طرفداران بسیاری دارد و هر جمعه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۶ عصر باز است.

جمعه بازار پروانه محل تجمع بسیاری از هنرمندان و فروشندگانی است که از شهرهای مختلف برای فروش لوازم دست‌ساز هنری، اجناس آنتیک و بسیاری لوازم دیگر هر جمعه در پارکینگ پروانه گرد هم می‌آیند.

اگر یک روز جمعه گذرتان به خیابان جمهوری افتاد، حتماً سری به این پارکینگ چند طبقه بزنید. اینجا بیشتر از همه مناسب هنر دوستان و کسانی است که دوست دارند حداقل دقایقی را به شادی سپری کنند.

جمعه‌ها دیگر در این پارکینگ ماشینی پارک نمی‌شود بلکه این فروشندگان هستند که بساط خود را پهن می‌کنند. این پارکینگ در سه طبقه به این جمعه بازار اختصاص دارد و هر طبقه از آن مختص فروش اجناس متفاوتی است.

صفحات گرامافون، عتیقه‏ جات، وسایل تزئینی، کارهای دستی‏ و … در این پارکینگ به فروش می رسد. در این بازار هر آنچه که فکرش را بکنید را پیدا خواهید کرد.

پارکینگ پروانه

پارکینگ پروانه

در طبقه اول اجناس آنتیک، عتیقه نو و دست‌دوم به فروش می‌رسد. در این طبقه شما می‌توانید زیورآلات قدیمی، تابلوها، گرامافون، کتاب و عکس‌هایی که حس نوستالژی را در شما زنده می‌کنند، پیدا کنید.

طبقه دوم این پارکینگ به صنایع دستی و سنتی اختصاص دارد. لباس‌های سنتی، محصولات چرم، فیروزه‌کوبی و فرش‌های دستی در این طبقه به فروش می‌رسد.

در طبقه سوم این بازار غرفه‌های صنایع دستی قرار دارد. زیورآلات دست‌ساز، لباس و بسیاری اجناس رنگارنگ و زیبا را در این طبقه پیدا خواهید کرد.

اکثر افرادی که به این پارکینگ می آیند، با حس و حال این‏جا ارتباط برقرار می‏ کنند و معمولا هم پول کافی برای خرید ندارند. به قول شاعر، در واقع دوست دارند که خیلی چیزها بخرند، «غم نان اگر بگذارد»!

پارکینگ پروانه

پارکینگ پروانه

بعضی‏ ها، مثل مردمان خوش‏ قلب و دلنشین ترکمن، کیلومترها سفر می‏ کنند تا حاصل دسترنج مردمان سرزمین‏شان را به قیمتی که معمولا کمتر از زحمتش است، بفروشند. این‏ها شب تا صبح بیدار بوده ‏اند تا درستکارانه پول دربیاورند.

برای رفاه حال شهروندان در این پارکینک رستوران و اورژانس هم قرار داده شده است و شما می‌توانید از خوردن فلافل و سمبوسه‌های خوش‌طعم این بازار در کنار گردش و خرید لذت ببرید.

گردشگران خارجی نیز این بازار را یکی از بهترین بازارهای تهران برای گردش و خرید به شمار می‌آورند و در رسانه‌های گردشگری بسیاری از این جمعه بازار به عنوان بهترین بازار تهران نام برده شده است.

‏از دولت و مسئولان انتظار می رود از اجناس ساخت مردمان ایرانی حمایت کند، از جوانان و خصوصا هنرمندان و روشن‏فکران پشتیبانی کند و برایشان فرصت‏ هایی ایجاد کند تا بتوانند هنرشان را به مردم ارائه دهند، نه به صورت زیرزمینی، بلکه به شکلی کاملا بی‏ پرده و با وقار! در شأن یک انسان روشن‏فکر! این حق مردم یک کشور است! به امید حمایت بیشتر از این دسته فعالیت های هنری اقتصادی.





:: بازدید از این مطلب : 598
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: